SEO EN SEA

LOK MET IN HET OOG SPRINGENDE ADS
EN DOORDACHTE ZOEKWOORDEN
KLANTEN NAAR JE LANDINGSPAGINA

SEO EN SEA

LOK MET IN HET OOG SPRINGENDE ADS
EN DOORDACHTE ZOEKWOORDEN
KLANTEN NAAR JE LANDINGSPAGINA

SEO EN SEA

LOK MET IN HET OOG SPRINGENDE ADS
EN DOORDACHTE ZOEKWOORDEN
KLANTEN NAAR JE LANDINGSPAGINA

SEO en Adwords

Als je wilt scoren op internet is vindbaarheid essentieel. Je website of webwinkel moet hoog in de zoekresultaten staan om leads of verkopen te kunnen genereren. SEO (search engine optimalisation) is daarbij een goed middel. Het verhoogt de vindbaarheid maar het is onze ervaring – mooie beloftes van SEO bedrijven ten spijt – dat je het daarmee je doel – boven aan staan – vaak niet haalt. Eigenlijk ook wel logisch; álle websites staan bovenaan als het zo was.

Een aanvullende manier om gevonden te worden is gebruik te maken van SEA, Adwords. Dit komt overeen met adverteren, het kost geld. Adwords hebben daarom alleen zin als je een goed aanbod kunt doen en dat aanbod moet goed omschreven staan in je tekst- of beeldadvertentie.

SEO

Zoals al verteld; SEO is noodzakelijk maar niet zaligmakend. Het Google algoritme is geheim en verandert continue. Het is dus zo goed als onmogelijk om een website zo te optimaliseren dat hij (blijvend) bovenaan staat. Maar het is zeker dat een geoptimaliseerde website volgens onderstaande punten beter scoort en meer traffic dus leads en sales oplevert.

Belangrijke punten zijn voor ons:

  • Structuur v/d website; wat wel en wat niet interessant voor google (robot.txt)
  • Alt tekst bij afbeelding
  • Content (her)schrijven
  • Content voor landingspagina’s met specifieke zoekwoorden
  • Matchen met hoofdzoekwoord pagina
  • Goede pagina URL’s
  • Interne linkstructuur
  • CSS tags bij pagina’s
  • Linkbuilding
  • Installeert handige doe-het-zelf hulpmiddelen op je WordPress website


SEA, Adwords campagnes en landingspagina’s

Met SEA kun je gericht adverteren. Een betaalde tekst of beeld advertentie linkt naar een landingspagina. De resultaten zijn direct merkbaar en meetbaar. Hierdoor is het makkelijker om er sturing aan te geven.

Op het gebied van SEA kunnen we veel:

  • Afkaderen geschikte doelgroepen
  • Geschikte tekstadvertenties
  • Geschikte zoekwoorden
  • Campagne beperken tot regio en/of doelgroepen waar je iets aan hebt
  • Maakt opvallende beeldadvertenties die scoren
  • Zoekt passende media bij beeldadvertenties
  • Werkt met realistische – niet te hoge – budgetten die passen bij bedrijf en product
  • Zorgt voor optimalisatie van klikken. Onzin zoekwoorden worden uitgesloten.
  • Spreekt de campagne van tijd tot tijd door en past hem aan