Nieuws

Nieuwsbrieven

Bind je klanten aan je door ze als eerste te informeren over je nieuwtjes en aanbiedingen te doen, die alleen voor nieuwsbrief inschrijvers zijn bestemd. Het fijne van een nieuwsbrief is dat je jouw nieuws en aanbiedingen verstuurt naar mensen die er daadwerkelijk in geïnteresseerd zijn.

  • informeer je klanten als eerste over je nieuws
  • inschrijvers kunnen speciale aanbiedingen krijgen
  • inschrijvers en vaste klanten kun je uitnodigen voor speciale gelegenheden

De voordelen zijn:

  • online is klantenbinding
  • eenmaal ingesteld gemakkelijk in gebruik en zonder extra kosten
Niet-mobiele websites lager in zoekresultaten

Google is dinsdag 22 april begonnen met de uitrol van een nieuw algoritme op zijn mobiele zoekmachine. Websites die geschikt zijn voor kleine schermen, verschijnen hoger in de zoekresultaten; websites die dat niet zijn, worden voortaan lager geplaatst.

De wijziging geldt alleen voor zoekresultaten op smartphones, dus niet voor tablets en grote schermen zoals laptops en desktops. Het is onduidelijk wat er gebeurt met zoekresultaten op schermen met resoluties die zowel in smartphones als tablets worden gebruikt.

Beheerders kunnen met behulp van een speciale tool van Google testen of hun website geschikt is voor mobiele apparaten, en dus hoger kan worden geplaatst in de zoekmachine. Hoeveel hoger een website komt die geschikt is voor mobiele schermen, is niet helemaal duidelijk.

De wijziging heeft alleen gevolgen voor de ‘normale’ Google-zoekresultaten; de resultaten voor bijvoorbeeld nieuwsberichten en video’s blijft ongewijzigd. Google begint dinsdag met de uitrol, maar het kan een paar dagen of weken duren voordat alle wijzigingen zijn doorgevoerd. Overigens gaf Google in zijn mobiele zoekmachine al aan welke sites geschikt waren voor kleine schermen, maar dat had geen gevolgen voor de positionering van zoekresultaten.

Webpresentatie nieuw motorjacht Sturiër Yachts

De nieuwe Dutchman 52 is een groot succes. Vanaf tekening werden er al 3 verkocht. Viaconcept heeft de webpresentatie gemaakt. Hiermee hopen we de verkopen extra te stimuleren. Hoofdrol speelt een filmpje van het jacht dat met een drone is gemaakt. Het filmpje is gemaakt met een eenvoudige camera, maar de beelden zijn er niet minder fraai om. Daarnaast is er voor het nieuwe jacht gekozen voor een nieuwe paginaopmaak. Het motorjacht komt zo optimaal tot zijn recht.

Nieuwe cruiserline Waarschip

Waarschip gaat goed. Met name met de nieuwe cruiserline vindt het Waarschip aansluiting bij de markt. De nieuwe 30 LD is dan ook een echte beauty. Omdat de nieuwe Waarschipgeneratie nogal racy is, moest er voor de cruiserline een andere stijl worden gevonden, binnen de zelfde website. Een stijl die meer op cruising, rust en genieten is geënt.

Fotoshoot

Samen met fotograaf Jeroen Koeten is het interieur gefotografeerd. Dit heeft een fraaie fotoserie opgeleverd die de boot goed tot zijn recht laat komen. De resultaten zie op de website onder Waarschip 30LD interieur.

Naar de website>>

Adwords beeldadvertenties

Adwords beeldadvertenties zijn zeer geschikt om de werking van een product te laten zien. Door dit te koppelen aan een reeks Adwords en tevens een Adwords tekstadvertentie in te zetten, krijgt een online campagne kracht. Door één of meerdere regios te kiezen wordt de campagne rendabel. Hieronder een formaat uit de campagne:

Grote schoonmaak

Er kunnen diverse redenen zijn om een website eens op te ruimen en hier en daar aan te passen. De website van Waarschip was bijvoorbeeld te rommelig en onoverzichtelijk geworden en veel pagina’s en berichten waren wat onzorgvuldig aangemaakt door verschillende mensen bij de werf. Viaconcept mocht de grote schoonmaak doen, zowel voor de Nederlandse als voor de Duitse website. Dan passen we ook meteen even de plaatjes aan zodat de uitstraling weer van deze tijd is.

Webwinkel middel om te kunnen ondernemen

Nijdam Klus & Tuin werkt uitsluitend met een webwinkel om zijn klanten te bedienen. De grote naamsbekendheid zorgt ervoor dat de winkel goed gevonden wordt. Bovendien geniet de naam Nijdam veel vertrouwen. De Magento webshop speelt hier goed op in. De winkel is door Nijdam goed in te richten, overzichtelijk en biedt voor alle technische en operationele problemen goede oplossingen. De webwinkel laat tevens zien dat een persoonlijke webshop met een bij het bedrijf passende uitstraling goed werkt en betrouwbaar overkomt. Een fijn stuk gereedschap waar Nijdam prima zaken meedoet! Bekijk de webwinkel

14 opvallende nieuwe domeinnaam extensies

Ter opfrissing van je geheugen: Een domeinnaam extensie is de ‘.nl’ achter je domeinnaam. Naast ‘.nl’ zijn er veel meer bekende domeinnaam extensies, waaronder de algemene domeinnaam extensies zoals: .com, .nu, .org enz. (niet .enz) en de landen extensies: .de voor Duitse websites, .be voor Belgische websites enz.

.SUCKS

Bij het ICANN is een nogal aparte aanvraag binnengekomen voor een domeinnaam extensie. Een Canadees bedrijf wil .sucks in gebruik gaan nemen en heeft daar 185.000 dollar voor over. Deze extensie moet gebruikt gaan worden om een dialoog tussen bedrijven en klanten op te starten. Grappig is het wel (McDonalds.sucks), maar tot nu toe is er nog geen website te registreren met deze domeinnaam extensie. De domeinnaam extensie .fail daar in tegen, heeft het wel gehaald.

Veel van de nieuwe extensies zijn Engelstalig, dus je kunt je afvragen of het nut heeft voor Nederland georiënteerde ondernemers.

.AMSTERDAM

Amsterdam heeft inmiddels wel een eigen domeinnaam extensie geregistreerd: .amsterdam. Handig als je in Amsterdam woont of er een bedrijf hebt. De stad moest er wel een slordige €130.000 (belastinggeld) voor neertellen…

De jaarkosten van deze nieuwe domeinnaam extensie liggen over het algemeen wel hoger dan de bekende domeinnaam extensies. Maar als je het er voor over hebt, spring je er wel uit met je domeinnaam!

Hier nog en paar opvallende (wellicht bruikbare) domeinnaam extensies:

.land
.academy
.university
.bike
.training
.tips
.club
.best
.auto
.camera
.bar
.vodka
.restaurant
.fail
.gratis

Voor-registratie nieuwe domeinnaam extensies

De meeste van deze domeinnaam extensies zijn al actief en kun je gebruiken voor het registreren van je webadres. Andere domeinnaam extensies worden dit jaar nog vrijgegeven. Voor deze domeinnaam extensies kun je je voor-registreren.

Wel\Niet doen?

Heb je deze nieuwe domeinnaam extensies nou echt nodig? Als je .nl naam nog vrij is ligt het voor de hand om deze te registreren. Maar het komt voor dat een naam die je wilt bezet is, dan bieden deze nieuwe domeinnaam extensies toch kansen.

Wil je meer informatie over domeinnaamregistratie?  Neem dan contact op via 050 312 90 95 of mail naar sjoerd@viaconcept.nl

Filmpjes! Real life internet

Real life analytics

Onderstaand filmpje is echt een aanrader. Bekijk het als je even tijd hebt. Het duurt maar anderhalve minuut. Het filmpje maakt pijnlijk duidelijk hoe moeilijk het zoeken op internet voor een bezoeker is, als de aanbieder zijn of haar product niet omschrijft in consumententaal.

Het volgende filmpje: Real life landingspagina →

Real life landingspagina

Ooit nagedacht over wat het doel van je bezoekers op je website is? Bezoekers komen iets doen op je website en dat willen ze zo snel mogelijk! Zorg er daarom voor dat niets hen weerhoudt hun doel te bereiken, maar maak het je bezoekers zo gemakkelijk mogelijk.

Het volgende filmpje: Real life online checkout →

Real life online checkout

Afrekenen is in sommige online winkels niet gemakkelijk! Onderstaand filmpje illustreert goed hoe moeilijk sommige webwinkeliers het hun klanten maken.

Zelf je site optimaliseren? Bel ons op 050-3129095. Dan gaan we samen aan de slag.
We komen graag bij je langs voor gratis advies!

E-mailmarketing, start meteen met je nieuwsbrief

Met E-mailmarketing sta je in rechtstreeks contact met potentiële klanten. Klanten die zich vrijwillig hebben aangemeld voor je nieuwsbrief. In deze blogpost geef ik nog 9 redenen en tips waarom kiezen voor E-mailmarketing zo makkelijk, goedkoop en belangrijk is voor je bedrijf. (Viaconcept organiseert haar e-mailmarketing vanuit Groningen, maar we komen ook graag bij je langs voor vrijblijvend advies)

Klanten kiezen zelf voor jouw Nieuwsbrief

We weten allemaal hoe belangrijk het is voor (kleine) bedrijven om een hoge ‘R.O.I.’ te realiseren (- R.O.I. betekend return of investment oftewel positief rendement hebben van je investering). Je draait elke euro die je aan reclame uitgeeft geen één of twee, maar wel drie keer om. Bij e-mailmarketing is je uitgangspositie dat mensen zich al interesseren voor je product, wat beteken dat ze  je product wel willen kopen. Met adverteren in media zoals radio, tv of krant bereik je misschien meer mensen, maar kun je je afvragen of deze mensen wel echt geïnteresseerd zijn in jouw product

E-mailmarketing is goedkoop

Je hebt eigenlijk niks nodig. Alleen een nieuwsbrief systeem (wij gebruiken het gratis programma Mailchimp voor de E-mailmarketing van onze klanten), iemand zoals ik die je programma configureert en je nieuwsbrief template ontwerpt en een mailinglijst die je kunt opbouwen via een inschrijfformulier op je website. Thats it! Je bent klaar om te beginnen.

E-mailmarketing kun je zelf doen

Je hebt geen moeilijke woorden nodig, je hoeft geen lang verhaal te schrijven, sterker nog; hou het kort, meer kans dat ze je nieuwsbrief lezen. Bedenk wat je de ontvanger wilt zeggen en schrijf dat, liefst op een prikkelende manier, in je nieuwsbrief. Ik help je graag op weg met je eerste nieuwsbrief! (Maak een afspraak, onder aan het bericht staat mijn telefoonnummer)

Blijf in contact met mensen die benieuwd zijn naar jouw of je product (ze schreven zich toch in?)

Wat is er nou mooier dan de mogelijkheid te hebben informatie te mailen naar mensen die zich vrijwillig hebben ingeschreven voor je nieuwsbrief? Een ontvankelijker publiek kun je je niet wensen.

Wees er zeker van dat mensen zich echt hebben ingeschreven, er is niets irritanter dan een nieuwsbrief te ontvangen waar je niet om hebt gevraagd. Het E-mail marketing programma waar wij mee werken ondervangt dit door een bevestiging van inschrijving te vragen. Geef ook een duidelijke link in je nieuwsbrief waarop mensen zich kunnen uitschrijven.

Stuur de ontvanger informatieve, korte,
maar vooral informatieve e-mails

De beste e-mails zijn kort en begrijpelijk. Als ontvangers in een oogopslag je aanbod zien, zonder verveeld te raken of overweldigd te worden door (te veel) informatie, zullen ze eerder doorklikken dan op DELETE klikken.

Stuur verschillende berichten naar verschillende mensen

Door je mailinglijst onder te verdelen in segmenten zorg je ervoor dat je specifieke informatie bij een naar segmenten van je mailinglijst kunt sturen. Je kunt ontvangers onderverdelen op basis van locatie, interesses, leeftijd… als je je ontvangers mails stuurt met voor hen relevante informatie zullen ze uitkijken naar je volgende e-mail!

Waar heb ik dat mailtje nou gelaten?
Jouw E-mails zijn terug te vinden in de ontvanger zijn of haar inbox

Geef mensen een reden je e-mails te bewaren. In de meeste e-mailprogramma’s zit een zoekfunctie waarmee je ontvangers de mail kunnen terugvinden. Ze kunnen je email later terugvinden of doorsturen naar een vriend.

E-mails gaan naar smartphones

Steeds meer mensen bekijken email op hun smart phone. Dat betekent dat je, wanneer goed getimed, mensen kunt bereiken op voor jouw bedrijf cruciale momenten. Bedenk maar eens hoe je klanten kunt beïnvloeden door je mail op een bepaald moment naar ze te sturen.

Voorbeeld: Als je een meeting organiseert kun je met e-mailmarketing, een dag voor de meeting heel makkelijk een last-minute aanbieding doen. Ben je open op koopzondag? Herinner je klanten eraan op zaterdagmiddag.

E-mailmarketing is snel en gemakkelijk

Wat begint met een idee in je hoofd kan een half uur later al met de welbekende ‘you’ve got mail’ ping in de inbox van je potentiële klant belanden.

Tip tot slot

Je kunt niet snel genoeg beginnen met e-mailmarketing. Begin met het verzamelen van e-mailadressen middels een formulier op je website, dan loop je in ieder geval geen geïnteresseerde bezoekers mis. Vergeet je niet in te schrijven voor onze nieuwsbrief!

Mijn nummer is 050-3129095. Bel me voor een afspraak, dan gaan we samen aan de slag om jouw e-mailmarketing tot een succes te maken!

Meer likes op facebook met deze 2 regels

 

Deze infographic geeft goed weer wanneer het beste moment is om te posten op facebook en welke soort content (statistisch gezien) de meeste likes en/of reacties opleveren. Het laat zien dat woensdagmiddag om 3 uur de beste tijd is om op facebook te posten en dat foto’s 53% (!) meer likes krijgen.

 

Safety first

UMCG Ambulancezorg geeft voorlichting aan kinderen. Viaconcept maakt hiervoor diverse middelen zoals bouwplaten van ambulances, maar ook stickers. De stickers zijn bedoeld als extra veiligheid voor de kinderen. Hij wordt geplakt op de fiets, zodat men – indien nodig – altijd het alarmnummer bij de hand heeft. Safety first dus.

Je contactpagina, haal er uit wat er in zit

Van alle informatie die je wilt geven over je bedrijf, zijn telefoonnummer en adres wel het minst spannend. Toch zijn er nog bedrijven die niet verder komen dan het vermelden van alleen een adres, fax(!!), telefoonnummer en een e-mailadres.

Vertel meer

Waarom geen extra informatie toevoegen? Beschouw je contact pagina als een belangrijke landingspagina waarop je veel méér kunt vertellen. Vertel over jezelf, wat maakt je bedrijf aantrekkelijk. Dit hoeft niet uitgebreid, maar het kan wel…

Sarenza heeft onderstaand filmpje op haar website staan, kijk maar eens hoe dit bedrijf zich op een creatieve manier presenteert.

Checklist voor ‘meer uit je contactpagina halen’

Natuurlijk geldt deze checklist niet voor alle websites, maar door de bank genomen zijn dit de onmisbare gegevens voor je contactpagina:

  • Laat ze weten wie ze moeten hebben: noem naam, functie en eventueel afdelingen op je contactpagina
  • Vermeld je openingstijden (indien van toepassing)
  • Een contactformulier (voor buiten de openingstijden)
  • Google map, hiermee kunnen mensen meteen hun route plannen
  • Geef de mogelijkheid tot inschrijven voor een nieuwsbrief
  • Laat iets zien van de (prettige) sfeer van het bedrijf, dit kan met foto’s, video en tekst
  • Maak het persoonlijk met een korte bio
  • Vermeld behalve je telefoonnummer ook je facebook, twitter en Google+ adressen

Wil je advies over hoe je je contactpagina interessant kunt maken? Neem gerust contact op.