Nieuws

Viaconcept introduceert: WP website vertalen

Met WP website vertalen wordt je WordPress website vertaald én online gezet.

Goedkoper

Dit is goedkoper en het levert een hoop tijdbesparing op. Op eenvoudige wijze worden alle pagina’s van de website geëxporteerd, en ingeladen in een vertaalprogramma. Het programma scant de tekst op herhalingen. Doordat de tekst herhalingen niet hoeven worden vertaald, maar alleen hoeven worden gecontroleerd op context, vallen deze in een substantieel lager tarief. Dit levert een kosten besparing op tot wel 70%. Ook andere elementen, zoals vaste teksten en WordPress plugins worden gecontroleerd en aangeboden voor vertaling.

Tijdsbesparing

De vertaalde inhoud wordt geïmporteerd in een nieuwe installatie. Met behoud van de oorspronkelijke opmaak! Ook de opmaak van plaatjes, kopteksten etc. blijft keurig in tact. Dit levert de grootste tijdsbesparing op. Iedereen die met WordPress heeft gewerkt weet dat het even duurt voordat een nieuwe pagina is aangemaakt, ingevuld en opgeslagen. WP website vertalen neemt je deze rompslomp uit handen.

Zie je internationale kansen en potentie voor je WordPress website?
Kijk op WPwebsitevertalen.nl voor meer informatie en vraag een offerte aan.

Ga direct naar WPwebsitevertalen.nl →

WP website vertalen is een nieuwe dienst van Context Talen en Viaconcept.

12. december 2014 by Sjoerd
Categories: Nieuws | Een reactie plaatsen

14 opvallende nieuwe domeinnaam extensies

domeinnaam extensiesTer opfrissing van je geheugen: Een domeinnaam extensie is de ‘.nl’ achter je domeinnaam. Naast ‘.nl’ zijn er veel meer bekende domeinnaam extensies, waaronder de algemene domeinnaam extensies zoals: .com, .nu, .org enz. (niet .enz) en de landen extensies: .de voor Duitse websites, .be voor Belgische websites enz.

.SUCKS

Bij het ICANN is een nogal aparte aanvraag binnengekomen voor een domeinnaam extensie. Een Canadees bedrijf wil .sucks in gebruik gaan nemen en heeft daar 185.000 dollar voor over. Deze extensie moet gebruikt gaan worden om een dialoog tussen bedrijven en klanten op te starten. Grappig is het wel (McDonalds.sucks), maar tot nu toe is er nog geen website te registreren met deze domeinnaam extensie. De domeinnaam extensie .fail daar in tegen, heeft het wel gehaald.

Veel van de nieuwe extensies zijn Engelstalig, dus je kunt je afvragen of het nut heeft voor Nederland georiënteerde ondernemers.

.AMSTERDAM

Amsterdam heeft inmiddels wel een eigen domeinnaam extensie geregistreerd: .amsterdam. Handig als je in Amsterdam woont of er een bedrijf hebt. De stad moest er wel een slordige €130.000 (belastinggeld) voor neertellen…

De jaarkosten van deze nieuwe domeinnaam extensie liggen over het algemeen wel hoger dan de bekende domeinnaam extensies. Maar als je het er voor over hebt, spring je er wel uit met je domeinnaam!

Hier nog en paar opvallende (wellicht bruikbare) domeinnaam extensies:

.land
.academy
.university
.bike
.training
.tips
.club
.best
.auto
.camera
.bar
.vodka
.restaurant
.fail
.gratis

Voor-registratie nieuwe domeinnaam extensies

De meeste van deze domeinnaam extensies zijn al actief en kun je gebruiken voor het registreren van je webadres. Andere domeinnaam extensies worden dit jaar nog vrijgegeven. Voor deze domeinnaam extensies kun je je voor-registreren.

Wel\Niet doen?

Heb je deze nieuwe domeinnaam extensies nou echt nodig? Als je .nl naam nog vrij is ligt het voor de hand om deze te registreren. Maar het komt voor dat een naam die je wilt bezet is, dan bieden deze nieuwe domeinnaam extensies toch kansen.

Wil je meer informatie over domeinnaamregistratie?  Neem dan contact op via 050 312 90 95 of mail naar sjoerd@viaconcept.nl

27. augustus 2014 by Sjoerd
Categories: Nieuws | Tags: , , | Een reactie plaatsen

Filmpjes! Real life internet

Real life analytics

Onderstaand filmpje is echt een aanrader. Bekijk het als je even tijd hebt. Het duurt maar anderhalve minuut. Het filmpje maakt pijnlijk duidelijk hoe moeilijk het zoeken op internet voor een bezoeker is, als de aanbieder zijn of haar product niet omschrijft in consumententaal.

Het volgende filmpje: Real life landingspagina →

29. oktober 2013 by Sjoerd
Categories: Nieuws | Tags: , | Een reactie plaatsen

E-mailmarketing, start meteen met je nieuwsbrief

Met E-mailmarketing sta je in rechtstreeks contact met potentiële klanten. Klanten die zich vrijwillig hebben aangemeld voor je nieuwsbrief. In deze blogpost geef ik nog 9 redenen en tips waarom kiezen voor E-mailmarketing zo makkelijk, goedkoop en belangrijk is voor je bedrijf. (Viaconcept organiseert haar e-mailmarketing vanuit Groningen, maar we komen ook graag bij je langs voor vrijblijvend advies)

Klanten kiezen zelf voor jouw Nieuwsbrief

We weten allemaal hoe belangrijk het is voor (kleine) bedrijven om een hoge ‘R.O.I.’ te realiseren (- R.O.I. betekend return of investment oftewel positief rendement hebben van je investering). Je draait elke euro die je aan reclame uitgeeft geen één of twee, maar wel drie keer om. Bij e-mailmarketing is je uitgangspositie dat mensen zich al interesseren voor je product, wat beteken dat ze  je product wel willen kopen. Met adverteren in media zoals radio, tv of krant bereik je misschien meer mensen, maar kun je je afvragen of deze mensen wel echt geïnteresseerd zijn in jouw product

E-mailmarketing is goedkoop

Je hebt eigenlijk niks nodig. Alleen een nieuwsbrief systeem (wij gebruiken het gratis programma Mailchimp voor de E-mailmarketing van onze klanten), iemand zoals ik die je programma configureert en je nieuwsbrief template ontwerpt en een mailinglijst die je kunt opbouwen via een inschrijfformulier op je website. Thats it! Je bent klaar om te beginnen.

E-mailmarketing kun je zelf doen

E-mailmarketing succesvol inzettenJe hebt geen moeilijke woorden nodig, je hoeft geen lang verhaal te schrijven, sterker nog; hou het kort, meer kans dat ze je nieuwsbrief lezen. Bedenk wat je de ontvanger wilt zeggen en schrijf dat, liefst op een prikkelende manier, in je nieuwsbrief. Ik help je graag op weg met je eerste nieuwsbrief! (Maak een afspraak, onder aan het bericht staat mijn telefoonnummer)

Blijf in contact met mensen die benieuwd zijn naar jouw of je product (ze schreven zich toch in?)

Wat is er nou mooier dan de mogelijkheid te hebben informatie te mailen naar mensen die zich vrijwillig hebben ingeschreven voor je nieuwsbrief? Een ontvankelijker publiek kun je je niet wensen.

Wees er zeker van dat mensen zich echt hebben ingeschreven, er is niets irritanter dan een nieuwsbrief te ontvangen waar je niet om hebt gevraagd. Het E-mail marketing programma waar wij mee werken ondervangt dit door een bevestiging van inschrijving te vragen. Geef ook een duidelijke link in je nieuwsbrief waarop mensen zich kunnen uitschrijven.

Stuur de ontvanger informatieve, korte,
maar vooral informatieve e-mails

De beste e-mails zijn kort en begrijpelijk. Als ontvangers in een oogopslag je aanbod zien, zonder verveeld te raken of overweldigd te worden door (te veel) informatie, zullen ze eerder doorklikken dan op DELETE klikken.

Stuur verschillende berichten naar verschillende mensen

Door je mailinglijst onder te verdelen in segmenten zorg je ervoor dat je specifieke informatie bij een naar segmenten van je mailinglijst kunt sturen. Je kunt ontvangers onderverdelen op basis van locatie, interesses, leeftijd… als je je ontvangers mails stuurt met voor hen relevante informatie zullen ze uitkijken naar je volgende e-mail!

Waar heb ik dat mailtje nou gelaten?
Jouw E-mails zijn terug te vinden in de ontvanger zijn of haar inbox

Geef mensen een reden je e-mails te bewaren. In de meeste e-mailprogramma’s zit een zoekfunctie waarmee je ontvangers de mail kunnen terugvinden. Ze kunnen je email later terugvinden of doorsturen naar een vriend.

E-mails gaan naar smartphones

Steeds meer mensen bekijken email op hun smart phone. Dat betekent dat je, wanneer goed getimed, mensen kunt bereiken op voor jouw bedrijf cruciale momenten. Bedenk maar eens hoe je klanten kunt beïnvloeden door je mail op een bepaald moment naar ze te sturen.

Voorbeeld: Als je een meeting organiseert kun je met e-mailmarketing, een dag voor de meeting heel makkelijk een last-minute aanbieding doen. Ben je open op koopzondag? Herinner je klanten eraan op zaterdagmiddag.

E-mailmarketing is snel en gemakkelijk

Wat begint met een idee in je hoofd kan een half uur later al met de welbekende ‘you’ve got mail’ ping in de inbox van je potentiële klant belanden.

Tip tot slot

Je kunt niet snel genoeg beginnen met e-mailmarketing. Begin met het verzamelen van e-mailadressen middels een formulier op je website, dan loop je in ieder geval geen geïnteresseerde bezoekers mis. Vergeet je niet in te schrijven voor onze nieuwsbrief!

Mijn nummer is 050-3129095. Bel me voor een afspraak, dan gaan we samen aan de slag om jouw e-mailmarketing tot een succes te maken!

11. september 2013 by Sjoerd
Categories: Nieuws | Tags: , , , , | Een reactie plaatsen

← txeN