Nieuws

E-mailmarketing, start meteen met je nieuwsbrief

Met E-mailmarketing sta je in rechtstreeks contact met potentiële klanten. Klanten die zich vrijwillig hebben aangemeld voor je nieuwsbrief. In deze blogpost geef ik nog 9 redenen en tips waarom kiezen voor E-mailmarketing zo makkelijk, goedkoop en belangrijk is voor je bedrijf. (Viaconcept organiseert haar e-mailmarketing vanuit Groningen, maar we komen ook graag bij je langs voor vrijblijvend advies)

Klanten kiezen zelf voor jouw Nieuwsbrief

We weten allemaal hoe belangrijk het is voor (kleine) bedrijven om een hoge ‘R.O.I.’ te realiseren (- R.O.I. betekend return of investment oftewel positief rendement hebben van je investering). Je draait elke euro die je aan reclame uitgeeft geen één of twee, maar wel drie keer om. Bij e-mailmarketing is je uitgangspositie dat mensen zich al interesseren voor je product, wat beteken dat ze  je product wel willen kopen. Met adverteren in media zoals radio, tv of krant bereik je misschien meer mensen, maar kun je je afvragen of deze mensen wel echt geïnteresseerd zijn in jouw product

E-mailmarketing is goedkoop

Je hebt eigenlijk niks nodig. Alleen een nieuwsbrief systeem (wij gebruiken het gratis programma Mailchimp voor de E-mailmarketing van onze klanten), iemand zoals ik die je programma configureert en je nieuwsbrief template ontwerpt en een mailinglijst die je kunt opbouwen via een inschrijfformulier op je website. Thats it! Je bent klaar om te beginnen.

E-mailmarketing kun je zelf doen

E-mailmarketing succesvol inzettenJe hebt geen moeilijke woorden nodig, je hoeft geen lang verhaal te schrijven, sterker nog; hou het kort, meer kans dat ze je nieuwsbrief lezen. Bedenk wat je de ontvanger wilt zeggen en schrijf dat, liefst op een prikkelende manier, in je nieuwsbrief. Ik help je graag op weg met je eerste nieuwsbrief! (Maak een afspraak, onder aan het bericht staat mijn telefoonnummer)

Blijf in contact met mensen die benieuwd zijn naar jouw of je product (ze schreven zich toch in?)

Wat is er nou mooier dan de mogelijkheid te hebben informatie te mailen naar mensen die zich vrijwillig hebben ingeschreven voor je nieuwsbrief? Een ontvankelijker publiek kun je je niet wensen.

Wees er zeker van dat mensen zich echt hebben ingeschreven, er is niets irritanter dan een nieuwsbrief te ontvangen waar je niet om hebt gevraagd. Het E-mail marketing programma waar wij mee werken ondervangt dit door een bevestiging van inschrijving te vragen. Geef ook een duidelijke link in je nieuwsbrief waarop mensen zich kunnen uitschrijven.

Stuur de ontvanger informatieve, korte,
maar vooral informatieve e-mails

De beste e-mails zijn kort en begrijpelijk. Als ontvangers in een oogopslag je aanbod zien, zonder verveeld te raken of overweldigd te worden door (te veel) informatie, zullen ze eerder doorklikken dan op DELETE klikken.

Stuur verschillende berichten naar verschillende mensen

Door je mailinglijst onder te verdelen in segmenten zorg je ervoor dat je specifieke informatie bij een naar segmenten van je mailinglijst kunt sturen. Je kunt ontvangers onderverdelen op basis van locatie, interesses, leeftijd… als je je ontvangers mails stuurt met voor hen relevante informatie zullen ze uitkijken naar je volgende e-mail!

Waar heb ik dat mailtje nou gelaten?
Jouw E-mails zijn terug te vinden in de ontvanger zijn of haar inbox

Geef mensen een reden je e-mails te bewaren. In de meeste e-mailprogramma’s zit een zoekfunctie waarmee je ontvangers de mail kunnen terugvinden. Ze kunnen je email later terugvinden of doorsturen naar een vriend.

E-mails gaan naar smartphones

Steeds meer mensen bekijken email op hun smart phone. Dat betekent dat je, wanneer goed getimed, mensen kunt bereiken op voor jouw bedrijf cruciale momenten. Bedenk maar eens hoe je klanten kunt beïnvloeden door je mail op een bepaald moment naar ze te sturen.

Voorbeeld: Als je een meeting organiseert kun je met e-mailmarketing, een dag voor de meeting heel makkelijk een last-minute aanbieding doen. Ben je open op koopzondag? Herinner je klanten eraan op zaterdagmiddag.

E-mailmarketing is snel en gemakkelijk

Wat begint met een idee in je hoofd kan een half uur later al met de welbekende ‘you’ve got mail’ ping in de inbox van je potentiële klant belanden.

Tip tot slot

Je kunt niet snel genoeg beginnen met e-mailmarketing. Begin met het verzamelen van e-mailadressen middels een formulier op je website, dan loop je in ieder geval geen geïnteresseerde bezoekers mis. Vergeet je niet in te schrijven voor onze nieuwsbrief!

Mijn nummer is 050-3129095. Bel me voor een afspraak, dan gaan we samen aan de slag om jouw e-mailmarketing tot een succes te maken!

Bekijk meer in: Nieuws | Tags: , , , ,