SEO EN SEA
LOK MET IN HET OOG SPRINGENDE ADS
EN DOORDACHTE ZOEKWOORDEN
KLANTEN NAAR JE LANDINGSPAGINA
SEO EN SEA
LOK MET IN HET OOG SPRINGENDE ADS
EN DOORDACHTE ZOEKWOORDEN
KLANTEN NAAR JE LANDINGSPAGINA
Als je goed zichtbaar wilt zijn op het internet is vindbaarheid essentieel. Je website of webwinkel moet hoog in de zoekresultaten staan om leads of verkopen te kunnen genereren.
SEO (search engine optimalisation) verbetert de vindbaarheid maar – mooie beloftes van SEO bedrijven ten spijt – je komt niet altijd bovenaan in de zoekresultaten te staan.
SEO
Zoals al verteld; SEO levert leads op, maar is niet zaligmakend. Het Google algoritme is geheim en verandert continue. Het is daarom erg lastig om een website blijvend goed te optimaliseren voor een hoge ranking. Ook zaken als autoriteit van de website en bezoekersaantallen spelen mee. Wat me vaak opvalt is dat er een verband lijkt te bestaan tussen betalen aan Google via Adwords en een hogere ranking. Maar het is zeker dat een geoptimaliseerde website volgens onderstaande punten beter scoort en meer traffic en dus leads en sales oplevert.
Belangrijke punten zijn voor ons:
- Structuur v/d website: wat is wel en wat is niet interessant voor google (robot.txt)
- Afbeeldingen: goede titel, alternatieve tekst en omschrijving
- Content (her)schrijven op relevante zoekwoorden uit zoekwoorden onderzoek
- Tekst: matchen met hoofdzoekwoord pagina
- Pagina URL’s: goede, uitgebreide URL’s
- Interne linkstructuur
- CSS tags bij pagina’s
- Linkbuilding
- Zelf doen: installatie van doe-het-zelf hulpmiddelen op je WordPress website
SEA, Adwords campagnes en landingspagina’s
Met SEA kun je gericht adverteren. Door een betaalde tekst of beeld advertentie te laten linken naar een landingspagina, zijn direct merkbaar. De resultaten zijn nauwkeurig meetbaar. Hierdoor is het makkelijker om er sturing aan te geven.
SEA en met name beeldadvertenties zijn onze specialiteit:
- Bedenken van een goed aanbod dat aanspreekt
- Geschikte tekstadvertenties
- Geschikte zoekwoorden
- Campagne beperken tot regio en/of doelgroepen waar je iets aan hebt
- Uitsluiten “waardeloze klikken”. Deze jagen je alleen maar op kosten
- Fraaie geanimeerde beeldadvertenties die scoren
- Passende online media vinden voor de beeldadvertenties en uitsluiten van (vaak honderden) niet relevante media
- Realistische budgettering die past bij bedrijf en product
- Optimalisatie van klikken. Onzin zoekwoorden worden uitgesloten
- Campagne van tijd tot tijd doorspreken en aanpassen op je wensen
- Laatste features van Adwords implementeren
VERBETER DE VINDBAARHEID MET
SEO EN SEA (tekst- EN BEELDADVERTENTIES)
Online adverteren (digitale MEDIA)
Social media
Interesse?
Herman Colleniusstraat 29
9718 KS Groningen
E info@viaconcept.nl
T 050 312 90 95