Als je goed zichtbaar wilt zijn op het internet is vindbaarheid essentieel. Je website of webwinkel moet hoog in de zoekresultaten staan om leads of verkopen te kunnen genereren.
SEO (search engine optimalisation) verbetert de vindbaarheid maar – mooie beloftes van SEO bedrijven ten spijt – je komt niet altijd bovenaan in de zoekresultaten te staan.
SEO
Zoals al verteld; SEO levert leads op, maar is niet zaligmakend. Het Google algoritme is geheim en verandert continue. Het is daarom erg lastig om een website blijvend goed te optimaliseren voor een hoge ranking. Ook zaken als autoriteit van de website en bezoekersaantallen spelen mee. Wat me vaak opvalt is dat er een verband lijkt te bestaan tussen betalen aan Google via Adwords en een hogere ranking. Maar het is zeker dat een geoptimaliseerde website volgens onderstaande punten beter scoort en meer traffic en dus leads en sales oplevert.
Belangrijke punten zijn voor ons:
- Structuur v/d website: wat is wel en wat is niet interessant voor google (robot.txt)
- Afbeeldingen: goede titel, alternatieve tekst en omschrijving
- Content (her)schrijven op relevante zoekwoorden uit zoekwoorden onderzoek
- Tekst: matchen met hoofdzoekwoord pagina
- Pagina URL’s: goede, uitgebreide URL’s
- Interne linkstructuur
- CSS tags bij pagina’s
- Linkbuilding
- Zelf doen: installatie van doe-het-zelf hulpmiddelen op je WordPress website